Scholen

Het welbevinden van iedereen in de school is belangrijk.
Iedereen in de school mag zich goed voelen.


Als onderwijsprofessional speel je een belangrijke rol in het contact tussen opvoeders en kinderen Daarnaast lever je een bijdrage aan het signaleren van uitdagingen in de ontwikkeling. Oftewel, goed onderwijs valt of staat met betrokken onderwijsprofessionals.

Maar het kan voorkomen dat je je als leraar/docent op sommige momenten handelingsverlegen voelt. Misschien voel je wel de behoefte aan iemand die meekijkt en denkt over de beste manier om met een kind in contact te komen. Om de verbinding met een kind aan te gaan is het belangrijk ook met jezelf in verbinding te staan.
Wie ben jij als leraar/docent? Wie wil je zijn? Waar zitten jouw uitdagingen? En wat zijn je kwaliteiten?

Wanneer je het gevoel hebt opgeslokt te worden door alledaagse dingen, ervaar je wellicht ook minder werkplezier. Je kunt hierdoor het gevoel krijgen meer in je mars te hebben, maar je volledige potentie niet te kunnen tonen. Op die momenten help ik je graag met praktische handvatten en tips om weer meer werkplezier te ervaren. Piekeren over bovenstaande vragen kost veel energie en tijd. En de reden waarom je ooit voor het onderwijs gekozen hebt, namelijk je drive en passie om kinderen iets te leren en mee te geven, kan hierdoor naar de achtergrond verdwijnen.

Leerlingcoaching
Een hogere mate van welbevinden binnen de school zorgt voor betere prestaties en sociale vaardigheden. Naast coaching van onderwijsprofessionals zijn er daarom ook mogelijkheden voor leerlingcoaching. Hierbij staat gedragsverandering in de klas en in het dagelijks leven centraal.  Maak je je zorgen om een leerling of zie je dat een leerling niet goed in zijn vel zit? Aarzel dan niet en neem vrijblijvend contact op om even te overleggen. Voor meer informatie over mijn werkwijze kun je ook kijken onder methodieken.

Wil je als school liever een workshop voor het hele team over de werking van het brein en de invloed hiervan op ons gedrag? Geen probleem! Informeer naar de mogelijkheden.

Resultaten

In samenwerking met EduMind.

Bij de Les
Magazine voor schooldecanaat en leerlingbegeleiding

Een artikel verschenen in het magazine voor schooldecanaat en leerlingbegeleiding over een andere manier van gesprekken voeren met leerlingen.

‘Bij de Les’ is het magazine voor schooldecanen!

1 of 1

Dit artikel beschrijft een vernieuwende vraagmethodiek, genaamd PMA-vraagtechniek die het onderwijsbelemmerend gedrag van leerlingen op alle scholen en in alle klassen aanpakt.

1 of 2

Mental Alignment-techniek. Samen met de leerling wordt gezocht naar de triggers in de schoolsituatie.

2 of 2

Resultaten spreken voor zich.

1 of 1

In samenwerking met:

Scroll naar top